just-me-and-gymnastics

Alla inlägg under maj 2012

Av Michaela Larsson - 25 maj 2012 19:45

Snart är ett till år till ända på gymnasiet. Och ingenting jag har gjort har jag varit stolt över...helt stört men så är det. Det finns inte många uppgifter och prov som jag är särskilt nöjd med. Allt har bara varit jobbigt och jag har verkligen mått piss... Men det var egentligen efter jullovet som allt satte igång...allt gick åt helvete och jag hade ingen ork, eller ork och ork, jag bara mådde så dåligt över att misslyckas så mycket...


Jag lever i en familj där min bror är familjens hjärna, och vad jag än gör känns det som om jag hamnar i skuggan av min bror, fast jag blir uppmärksammad ibland, men när jag blir det är jag ju inte ens stolt över det jag presterat...


Det som är den tyngsta bördan är biologin, jag är den i familjen som alltid tyckt att det är ett av de roligaste ämnet och min bror har bara läst det för att det är lätt för honom (men jag tror inte han bryr sig så mycket om det) men det som blev för jobbigt var när jag fick G+ på ett prov strax efter jullovet och därefter har allt gått raka vägen nedåt...Jag pluggade som fan till det provet och jag fick G+, och det svider fortfarande, för jag har vetskapen om att min bror som knappt alls behöver plugga och som inte tycker det är lika intressant får MVG på sina prov... Jag känner mig så misslyckad...


Och vad sitter jag här och ljuger om...biologin är inte den tyngsta, alla delar ju för fan jumbo platsen... Både jag och min bror läser franska, han klara franska steg 3 och 4 på MVG nivå och så kommer korkade jag och sätter G... Jag pluggar franska och under ettan låg jag på VG sett till proven vi skrivit, sen kom vi till den dagen då vi skulle ha nationella, och jag fick verkligen inte bra på något av delarna där, min lärare (som absolut inte gillar mig) sänkte mig till G utan att jag fick komplettera något...och vad händer inte i år då om inte ungefär samma jävla äckliga skit... Jag har fått hyfsat mycket med poäng på våra prov (hon har dock inte betygsatt något) men ja, jag har ju inte fått svindåligt på de proven, men så kom nationella... IG på hörförståelse (två poäng från G), läsförståelse G (precis G) – det som är, är att jag har gjort ett annat test där hon tittade läsförståelse under detta år och där satte jag VG+. Men hon gillar mig inte, så jag får inte komplettera i år heller och jag vet inte vad jag ligger på för betyg, och jag kan inte stå på mig själv tillräckligt för att mejla henne och säga att jag har jobbat arslet av mig detta år för att klara VG men nej jag heter Michaela och är misslyckad...


Livet är inte mitt...


Mina axlar har blivit för tunga....

Av Michaela Larsson - 24 maj 2012 20:56

Vad har hänt sen sist..?? Jag jobbade fredag, lördag, söndag :/ kaos, om jag var trött efter de dagarna... Under de tre dagarna träffade jag även en kille, som är jätte awesome <3


Den här veckan har inte haft mycket att komma med...kände mig dålig i tisdags i skolan, hade feber när jag kom hem, blev då ingen träning, igår mådde jag fan ännu sämre i skolan och hemma...men idag var jag tvungen att gå till skolan i och med att jag hade matematik D nationellt prov...i fyra timmar... Jag har nu ont i hela kroppen och känner mig as hängig...såhär har jag aldrig mått när jag varit sjuk :/ 


Eurovision song contest har börjat, första semifinalen är klar den andra börjar i detta ögonblick, så nu måste jag sluta blogga xD


PeAcE OuT - puss å kram <3

Av Michaela Larsson - 18 maj 2012 20:18

Herregud vad glad jag är :) Träffat en kille som är jätte go och snäll <3 Du vet vem du är sötis!


Idag gick jag då upp kl 5.15, för att börja jobba kl 7 (behövde gå hemifrån kl 6.05) Kaaaoz säger jag bara! De sex timmarna jag jobba idag, gick hur långsamt som helst, skit pommesfrites...! Men efter de sex timmarna fick jag träffa dig! Och du är så söt och gullig, herregud jag dog när jag fick det där meddelandet <3 puss 


Imorgon bitti ska jag också jobba från 7 till 13 xD Men efter det får jag förhoppningsvis träffa dig igen <3 Vi ska typ hitta på något imorgon kväll också <3


Peace out, alla mina läsare <3 Nu är det let's dance som gäller xD helt ensam sitter jag i min säng och tittar på det...kan du inte bara komma? <3 xD pussss

Av Michaela Larsson - 17 maj 2012 12:26

Men just det, jag ska ju jobba imorgon, lördag och söndag xD Kaaaaoz, men cash-flow :D Inte jätte mycket, men ska jobba mer under denna månad xD tror det blev totalt 30 timmar totalt xD


Idag har jag inte gjort mycket alltså, jag vakna 9.30 (vilket var as skönt) sen titta jag på tv och sen blev det duschen och nu sitter jag med datorn i knät i soffan. Skrev nyss på min och Jossans redovisningsuppgift i matematik D, tänkte skicka den till henne, så vi båda har den grejen :)


Mmhm, vad mer har jag gjort idag..? Ja juste jag packade upp min resväska från helgens tävling i Hultsfred :D

Nu när jag skrev Hultsfred kom jag på att anledningen till att jag inte blogga något där nere var för att mitt internet på mitt abonnemang nästan var slut, och då hade det börjat gå långsamt. och sen visste jag inte vad jag skulle skriva heller xD


Men nu kan jag glatt säga att vi kom 7.a av 10 lag på tävlingen, och det var bra gjort av oss :D


Nä nu ska jag plugga matematik xD sen ska jag nog äta lunch, min mage kurrar xD


PeAcE OuT :D <3

Av Michaela Larsson - 15 maj 2012 14:26

Allesammans, det är tisdag och det är endast en dag kvar efter idag kvar denna veckan :D


På fredag, lördag och söndag jobbar jag! Idag har varit ett helvete! För jag har haft franska :/ jag var två poäng ifrån godkänt på hörövningen (nationella) och idag fick vi tillbaka våra läsförståelser (nationella) och där fick jag precis de antal poäng som krävdes för att få godkänt. Idag hade vi franska tala (nationella) och det gick inte riktigt jätte bra kan jag ju säga. Varje gång jag skriver nationella på franskan så failar jag sönder. Och på tala idag gick det inte bra, för det blev hackigt :(


Nu måste jag egentligen städa, jag måste fixa det! Sen måste jag även åka på träningen fastän att jag inte ska vara med, för är förkyld, men vi skulle få reda på vad man ska titta på när man är tyckare inom gymnastiken. Så ja...


Imorgon är det då skola igen, sen blir det plugg till nästa vecka på torsdag (matematik D nationella)


Jag är trött :(


Peace out! <3

Av Michaela Larsson - 11 maj 2012 07:34

Nu är det fredag, jag är sjukanmäld från skolan för att jag inte ville ta ledigt för då skulle de sätta frånvaro på en lektion som jag vet att vi inte ska ha för vår lärare visste inte vad han skulle göra med andra halvklassen i måndags xD Så nu har jag anmält mig själv borta :/ Jag hade 0% innan idag nu har jag plötsligt 3h och 40minuters frånvaro xD vilket endast blev 0.8% hahahahaa XD


Kl 10.00 går bussen från Klarabergsviadukten (eller vad det nu heter). Jag och mitt lag ska ner till Hultsfred och kick some ass :D hehehe, det är en UT riksfinal som går avstapeln :)


Jag tänkte hålla alla er (mina läsare) uppdaterade om vad vi gör :) men tänkte berätta lite om hur schemat för idag ser ut xD

- Bussresan tar mer än 4 timmar, kl 17 eller nått sånt är det förträning på friståendet - segt som fan men ändå xD

- Vi ska ha det så sjukt roligt :)

- Våra resväskor är sjukt stora för att vi ska ha med oss luftmadrass och skit...och sen kanske vi är dåliga på att packa XD Själv får jag inte plats med min kudde i väskan xD men hade ju tänkt att ha den på bussen xD

- Fuck, måste göra matsäck xD


Nu måste jag nog gå upp snart xD Ska dra hemifrån om 1h och 20minuter för måste hinna köpa sminkborttagning innan jag åker XD <3


PeAcE OuT <3


p.s Siri det kommer inte bli samma sak utan dig :( <3 puss

Av Michaela Larsson - 7 maj 2012 20:45

v.19:

Måndag; engelska glosor, svenska redovisning av romanläsningen

Tisdag; franska nationella (höra), idrotten - cooper test (eller fotboll)

Onsdag; engelska B nationella (höra och läsa)

Torsdag; franska nationella (läsa), kemi B läxa, biologi A prov på evoultionen

Fredag; (åker till Hultsfred)


v.20:

Måndag; fysik B prov på optik

Tisdag; franska nationella (tala)

Onsdag; (inget än så länge)

Torsdag; lediga

Fredag; lediga


v.21:

Torsdag; matematik D nationella prov


v.22:

Måndag; går i skolan

Tisdag; åker till Gotland med klassen

Onsdag; gotland

Torsdag; gotland

Fredag; gotland


v.23:

efter nationaldagen - kemi B prov


Jag säger baram det är kaos i min hjärna... :/

Av Michaela Larsson - 6 maj 2012 20:46

Jag måste hinna med så sjukt mycket på en vecka...eller egentligen fyra dagar, för att jag måste typ ta ledigt på fredag :/ Och det sabbar min noll procentiga frånvaro under hela tvåan...Ville ju ha noll, men nej...Men det jobbiga är inte att jag inte längre har noll i frånvaron, utan att jag missar fyra lektioner, var av tre är viktiga... Biologin är inte så viktig för på torsdag har vi prov så "dagen efter lektioner" brukar alltid vara chill...


Det som är jobbigt är att jag missar kemin, matematiken och fysiken, och inte nog med att jag bara missar lektionerna utan nej vi slänger på med ett fysikprov på måndag :/ Därför vill jag ju inte missa skolan på fredag...

Men jag måste typ offra mig för laget, för ingen har varit på humör för att vara reserv åt min plats...Den stora och återkommande frågan är ju bara om min fot orkar med det...


Inte nog med att jag typ missar hela helgen med plugg och chansen att jobba, jag måste även lägga ner nu tid så jag hinner med de två sista träningarna nu...okej torsdags träningen, men tisdags träningen kan bli intressant hur jag ska hinna med allt... Jag vet att gymnastiken inte ska få gå ut över mina studier och jag vet att det är dumt att åka ner dit, inte minst för att folk är sura på mig...


Nu vill jag bara göra klart den här jävla svenska analysen och jag hoppas bara på att den blir bra, sen ska jag plugga engelska glosor och sen blir det att börja plugga inför biologi provet som skrivs på torsdag :/ Måste även kolla igenom fysiken och ställa massor med frågor till min lärare innan fredag :/


Hejdå till ALLA mina läsare! :) <3

Ovido - Quiz & Flashcards