just-me-and-gymnastics

Alla inlägg den 3 november 2011

Av Michaela Larsson - 3 november 2011 16:52

Allting har sin plats här i livet. Allt har sin rätta plats… men varför tar det då så lång tid att hitta det rätta om allt har sin egna rätta plats? Oom att var förutbestämt så skulle det ju inte vara lika kul, dock skulle man nog slippa skämma ut sig gång på gång (som jag tror de flesta gjort bara för att ta reda på om just den där specifika killen gillar en eller inte…) Vi stöter på hinder vare sig vi vill eller inte! Om allt är förutbestämt kan inte spontana saker hända som ofta skänker lycka till våra liv, speciellt om det är något bra! Vi ska kunna ta för oss och välja och vraka :D


Jag tror att allt har sin rätta plats, men inte relationer, det är ingenting annat än en slump att man hittar den rätte :D Att t.ex bo på ett speciellt ställe kan lika väl vara förutbestämt eller bara en ren slump! Men alla varelser här på jorden har dess egna rätta platser, finns en anledning till varför fiskar bor i vatten och vi människor här på jorden, den fasta jorden :D Det finns också en anledning till varför fåglar kan flyga men inte vi ;)


Livet är ingen dans på rosor, även fast man gärna önskar det! Vi är varelser som stöter på problem och hinder. Hindrerna finns till för att ta sig förbi dem, så att bandet mellan personer som har problemet framför sig ska kunna bli starkare <3 Så även den lyckligaste personen på jorden stöter på problem!


Vi säger att de prblemen som inte förstör oss gör oss starkare! Det är nog lite sanning bakom det hela!


Jag är i det stadiet av mitt liv där jag bara önskar att jag hade någon bredvid mig som kan hjälpa mig i vått och torrt, någon jag kan förlita mig på! Någon som jag kan vara mig själv med, någon som jag kan ha filmkvällar med och sitta i mjukisbyxor bara för att jag gillar personen och vill visa mitt riktiga ja! Någon som får mig att känna mig otroligt vacker, fast jag har en dålig dag och såna saker, någon jag kan skratta och skämta med! Och sen somna i samma säng och veta att jag är trygg här vad som än händer, jag har honom här!


Men för att få allt det där jag önksar och hoppas på, måste jag våga! Det är bara chansa, är det meningen så är det så, annars är det bara en av många gånger man skämmer ut sig! Jag är vilsen i mig själv, men vet vad jag vill ha! Vet vad jag letar efter och är medveten om vad/vem det är jag jagar!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards